مجسمه ی آزادی آمریکا
آريا1+5

مجسمه آزادی (Statue of Liberty)

مجسمه آزادی که
نام اصلی آن «آزادی جهان را روشن می‌کند» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World )، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده است.
این مجسمه در جزیره آزادی در دهانه رود هودسون در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوش ‌آمدگویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده است.

ارتفاع کلی این مجسمه از سطح تا نوک مشعل آن (به همراه پایه و تاسیسات)، 93 متر است. در حالی که خود مجسمه دارای ارتفاع 46 متری می باشد. جنس این مجسمه از مس و وزن آن حدود 220 تن است.
طول انگشت دست راست آن ۳ متر و بلندی یک دست آن ۵/۵
متر است بر روی گردی سر مجسمه آزادی، چهل نفر میتوانند جا بگیرند.
این مجسمه در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده است.

داخل مجسمه آزادی
در قسمت پایه و ستونی این مجسمه، موزه ای وجود دارد که تاریخچه این مجسمه را ارایه می دهد. قبل از سال 1916، نرده بانی در دست راست مجسمه آزادی وجود داشت که دسترسی عموم به درون مشعل را مهیا می ساخت، اما بعد از آن دسترسی عموم به این قسمت حذف شد، چون در قسمت مشعل تجهیزات روشنایی و نور افکنهایی قرار گرفتند. یکی از مهمترین آثاری که در موزه این مجسمه وجود دارد، شعر The New Colossus از اما لازاروس (Emma  Lazarus) شاعره قرن نوزدهم است که این شعر او برنده جایزه New York World در سال 1903 – 20 سال بعد از فوت او شد.
در قسمت تاج این مجسمه بیست و پنج پنجره وجود دارد که نمای بیرونی از طریق آنها قابل رویت است.
28 اکتبر 2006 این مجسمه 120 ساله شد.

منبع:دنیایی ازهمه چیز     مجسمه آزادی آمریکا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

20 / 4 / 1391برچسب:, :: 16:4 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان